SIAM Foundation is de eerste in het nieuwe certificeringsprogramma op het gebied van Service Integration and Management. Hoewel Service Integration and Management al jarenlang bekend is, heeft de groeiende trend van multi sourcing en distributed services een groeiende adoptie van Service Integration and Management veroorzaakt. En als gevolg daarvan is er nu toenemende vraag naar meer kennis en duidelijkheid rond basisconcepten, taxonomie en praktische toepassing.
Hoewel Service Integration and Management meestal wordt uitgevoerd in een omgeving waar IT Service Management processen al van toepassing zijn, bieden de huidige modellen en frameworks onvoldoende handvatten voor het beheren van meerdere leveranciers. SIAM Foundation is echt afgestemd op een zo’n omgeving en richt zich op de specifieke uitdagingen van multi-sourcing. Bestaande IT Service Management processen, praktijken en technieken worden aangepast om effectief te werken in een dynamische, multi-service provider omgeving.
De SIAM Foundation certificering vult een hiaat in het huidige ICT-certificering landschap. Het biedt een uitstekende kans voor Service Managers om hun kennis uit te breiden op het gebied van service integration en management. De enorme belangstelling voor deze nieuwe certificering van over de hele wereld bevestigt dat professionals en organisaties hebben gewacht op de specifieke richtlijnen die deze certificering biedt.
De SIAM Foundation certificering zal worden gevolgd door een examen op advanced niveau, later in 2017.
Floris Competence Management verzorgt de SIAM Foundation in zelfstudievorm op basis van e-Learning.