Technische Consultants en Engineers werken vaak projectmatig of voor langere tijd bij de klant op locatie en hebben daardoor een andere positie dan hun commerciële collega’s. Vaak wordt er ook anders met hen gecommuniceerd en krijgen ze andere informatie te zien en horen wat hen in een uitzonderlijke positie brengt.

De training Commerciële vaardigheden voor Technische Consultants en Engineers geeft de deelnemers kennis en vaardigheden om hun commerciële voelsprieten beter uit te nutten zonder hun eigen positie, rol en werkzaamheden in gevaar te brengen.

 

Opzet van de training

De training Commerciële vaardigheden voor Technische Consultants en Engineers duurt 2 dagen. vaardigheden trainingsprogramma voor technici, die steeds meer hun oplossing dienen te ‘verkopen’ aan verschillende typen klanten en zich snel en zakelijk dienen te profileren en presenteren.

 

Onderwerpen

Tijdens de training worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld:

– Inventariseren

  • Zelfanalyse
  • De essentie oppikken
  • Vraagstellingtechnieken om te komen tot een goede probleemformulering
  • Oppikken wat er niet gezegd wordt
  • Afstemmen van verwachtingen

– Organisatiesensitiviteit

  • Inschatten van het politieke krachtenveld
  • Personal branding (uw impact vergroten)
  • Partnership met behoud van uw professionele distantie

– Communiceren

  • Stijlen van advisering
  • Mensen mee krijgen (positief)
  • Omgaan met weerstand

– Adviseren

  • De functie, rol en autoriteit van de adviseur
  • Validiteit en overtuigingskracht
  • Effectief communiceren
  • Het opbouwen van een vertrouwensrelatie


Doelgroep

Technische Consultants, Engineers, Experts, Testers, testcoördinators, Technische projectleiders, Technische mensen die steeds commerciëler moeten denken en handelen.

 

Doelstellingen

  • Het aanreiken van vaardigheden, zodat kennis en ervaring vertaald kan worden in toegevoegde waarde voor de klant en “spin off” gecreëerd wordt voor je bedrijf
  • Inleving en klantgerichtheid ten aanzien van interne en externe klanten bevorderen door in te spelen op zakelijke en persoonlijke behoeften.
  • Omgang met politieke spanningen binnen een organisatie
top

Floris Competence Management maakt gebruik van cookies. meer informatie

Floris Competence Management maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Floris Competence Management zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website.

Sluiten